loader

Spotify trafia do 113 milionów abonentów, znacznie wyprzedzając Apple Music

Spotify trafił do 113 milionów abonentów na koniec września, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z rokiem wcześniej, serwis strumieniowej transmisji muzyki powiedział poniedziałek w swoim raporcie za trzeci kwartał. Oznacza to, że Spotify pozostaje daleko w tyle za swoim najbliższym konkurentem, firmą Apple Music, która ostatnio zaktualizowała swoje statystyki dotyczące abonentów w czerwcu na poziomie 60 milionów.

Od lipca liczba abonentów była bliska górnej granicy prognozy spółki, co pomogło zwiększyć liczbę akcji Spotify o 11% do 134 USD we wczesnych transakcjach.

Spotify powiedział również poniedziałek, że 248 milionów ludzi korzysta teraz z jego usługi co najmniej raz w miesiącu, 30 procent więcej niż rok wcześniej. W odróżnieniu od Apple, Spotify posiada bezpłatny szczebel, który pozwala każdemu słuchać muzyki z reklamą. Firma Apple nigdy nie ujawniła miesięcznych statystyk aktywnych użytkowników; prawie wszystkie osoby, które korzystają z serwisu Apple Music, są abonentami.

W związku z tym, że społeczeństwo przestawiło się na transmisję strumieniową jako najbardziej rozpowszechniony sposób słuchania muzyki, Spotify i Apple Music wyprzedziły w wyścigu o dominację subskrypcji. Choć Spotify pozostaje największą usługą strumieniową zarówno dla słuchaczy, jak i abonentów, wszechobecny iPhone firmy Apple - ma ponad 900 milionów aktywnych iPhone'ów na całym świecie - pomógł firmie Apple Music znaleźć się w czołówce możliwych aplikacji, które miliony ludzi mogą wybrać. To dało Apple Music nogę w krajach takich jak USA, gdzie korzystanie z iPhone'a jest większe niż w innych częściach świata na całym świecie. (Apple podobno wyprzedziło Spotify w subskrybentów w USA, który jest największym na świecie rynkiem nagrań muzycznych).

Apple nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.

Patrząc w przyszłość, Spotify przewidywał, że do końca grudnia będzie miał 120 mln do 125 mln płatnych abonentów, a miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrośnie do 255 mln do 270 mln.

W trzecim kwartale szwedzka firma Spotify odnotowała zysk w wysokości 241 mln euro (267 mln USD), czyli 36 centów za akcję, w porównaniu z 43 mln euro, czyli 23 centów za akcję rok wcześniej. Przychody w tym kwartale wyniosły 28% do 1,731 mld euro.

Zobacz

Praca inżyniera dźwięku polega na manipulowaniu dźwiękiem w celu uzyskania pożądanego efektu. Rola inżyniera dźwięku będzie się różnić w zależności od rodzaju produkcji, nad którą pracuje. Na przykład, jeśli pracuje nad występem na żywo, może być zaangażowany w ustawianie sprzętu dźwiękowego, prowadzenie kontroli dźwięku i mieszanie sygnałów z różnych...

Jeszcze w połowie XX wieku wzmacniacze lampowe były najpopularniejsze na rynku. Dziś jednak zostały zdezaktualizowane przez nowszą technologię, czyli tranzystory. Czy jednak nowsze oznacza lepsze? Przekonamy się, że nie zawsze. Czym różni się wzmacniacz tranzystorowy od lampowego? Jakie są zalety wzmacniacza tranzystorowego? I o czym należy pamiętać przy jego zakupie? Co to jest...

Współczesna technologia wychodzi naprzeciw aktywnym melomanom. Słuchawki pływackie cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a ich oferta stale się powiększa. Jak wybrać z różnorodnego wachlarza dostępnego na rynku? Kilka atrybutów jest szczególnie istotnych. Wodoodporność – klucz do wszystkiego Wodoszczelność to bezapelacyjnie najważniejszy parametr...