Spotify trafił do 113 milionów abonentów na koniec września, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z rokiem wcześniej, serwis strumieniowej transmisji muzyki powiedział poniedziałek w swoim raporcie za trzeci kwartał. Oznacza to, że Spotify pozostaje daleko w tyle za swoim najbliższym konkurentem, firmą Apple Music, która ostatnio zaktualizowała swoje statystyki dotyczące abonentów w czerwcu na poziomie 60 milionów.
Od lipca liczba abonentów była bliska górnej granicy prognozy spółki, co pomogło zwiększyć liczbę akcji Spotify o 11% do 134 USD we wczesnych transakcjach.
Spotify powiedział również poniedziałek, że 248 milionów ludzi korzysta teraz z jego usługi co najmniej raz w miesiącu, 30 procent więcej niż rok wcześniej. W odróżnieniu od Apple, Spotify posiada bezpłatny szczebel, który pozwala każdemu słuchać muzyki z reklamą. Firma Apple nigdy nie ujawniła miesięcznych statystyk aktywnych użytkowników; prawie wszystkie osoby, które korzystają z serwisu Apple Music, są abonentami.
W związku z tym, że społeczeństwo przestawiło się na transmisję strumieniową jako najbardziej rozpowszechniony sposób słuchania muzyki, Spotify i Apple Music wyprzedziły w wyścigu o dominację subskrypcji. Choć Spotify pozostaje największą usługą strumieniową zarówno dla słuchaczy, jak i abonentów, wszechobecny iPhone firmy Apple - ma ponad 900 milionów aktywnych iPhone'ów na całym świecie - pomógł firmie Apple Music znaleźć się w czołówce możliwych aplikacji, które miliony ludzi mogą wybrać. To dało Apple Music nogę w krajach takich jak USA, gdzie korzystanie z iPhone'a jest większe niż w innych częściach świata na całym świecie. (Apple podobno wyprzedziło Spotify w subskrybentów w USA, który jest największym na świecie rynkiem nagrań muzycznych).
Apple nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.
Patrząc w przyszłość, Spotify przewidywał, że do końca grudnia będzie miał 120 mln do 125 mln płatnych abonentów, a miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrośnie do 255 mln do 270 mln.
W trzecim kwartale szwedzka firma Spotify odnotowała zysk w wysokości 241 mln euro (267 mln USD), czyli 36 centów za akcję, w porównaniu z 43 mln euro, czyli 23 centów za akcję rok wcześniej. Przychody w tym kwartale wyniosły 28% do 1,731 mld euro.